Piaggio Beverly 400 S HPE İnceleme - Artıları - Eksileri

 

Zaman içinde sayfada eklemler, güncellemeler olacaktır. Motosiklet üzerinde yaptığım modifikasyonlar, satın aldığım ürünler-uygulaması, artılar/eksiler , vs konularında sıklıkla sayfa yenilecektir.

Tip : Crossover - Adventure Scooter
2001 yılından beri üretimde


Bana göre eksiler ;

- Sol kütükteki sinyal ve selektör düğmesinin yeri. Yer değiştirmeli. Selektör daha çok, sıklıkla kullanılıyor. Sol baş parmak, şu an sinyal düğmesinin olduğu yere daha çabuk ulaşabiliyor.

- Uzun-kısa far ve selektör ayni düğmede olması kullanımı zorlaştırıyor. Selektör yapmak kullanıcı dostu değil.

- Rolantide motor üzerinde titreme mevcut. Arka fren manetini çekerseniz titreme daha da çoğalıyor. Tek slindir, 400cc ye göre bence fazla. 

- 180cm boya göre ön cam kısa. Ayrıca camın uç kısmı nerede ise ağzınızın içinde. Rüzgar kaskın tam vizörüne denk geliyor. Rüzgar deflatkörü şart.

- Bir tane kumandasız anahtar ile gelmesi ve yedek anahtarın pahalı olması.

- Ayaklar ve diz kapağı altına ne kadar saklarsan sakla rüzgar alıyor.

- Motosiklete binerken her seferinde ayakkabı ile plastik ön torpido kapağına sürtüyorsun.

- Kadran çok altta kalıyor. Sinyal durumu fark edilmiyor. Ekranı görmek için göz taraması yetmiyor, başınızı eğmeniz gerek.

- Aynalar damla şekilde ve ufak. Arkayı gösteriyor, göstemriyor arasında. Aynaya bakmak için göz taraması yetmiyor, başınızı çevirmeniz gerek.

- Sele altı bagaj bence ufak. Sadece bir adet tam kapalı kask alıyor. Önünde de ufak bir alan kalıyor. Tam kapalı kaskı yan yatırıp, hele üzerinde intercom takılıysa şekilden şekile sokarak yerleştirmek beceri istiyor.

- Sele altı bagaj içinin plastik bırakılması içindeki eşyaların ses çıkarmasına neden oluyor. Esnek bir halıflex ile kaplı olması avantaj olacaktır.

- Yan ayaklık boyu bir iki tık daha uzun olsa motor çok yatık şekilde park edilmesine gerek kalmazdı.

- Yakıt tüketiminde "km/L" ve "L/100km" arası seçim yapabilme imkanı olması iyi olurdu. Sadece "km/L" gösteriyor.

- Seyir halinde gidonu bırakınca ufak çapta bir çırpma oluyor.

- Ön ve arka amortüsör umduğumdan biraz fazla sert geldi. Bozuk yolda rahatlık aramamak gerek ama virajda kendini gösteriyor.

- Selenin düğme ile açıldığı gibi orjinal arka çantanında düğme ile açılması iyi olurdu.

- Motosikleti hortum veya mekina ile yıkatınca koltuk altı ıslanıyor. Fitillerden su sızdırıyor.

- Motordan inmeden gidondaki düğme ile benzin kapağını açtınız. Motordan inerken ayağınız plastik kapağa çarpıyor ve kırılıyor. 

- Gece karanlığında, çevrede hiç bir aydınlatma yoksa km kadranındaki ışık ön cama yansıyıp epey gözlerinizi kamaştırıyor. Bir düğme ile kadran arkası ışık kapansa iyi olurdu.

- Ayaklarınızı koyduğunuz yerde ayaklar dışarıda kalır ve sudan geçerseniz ayakkabılarınız yoldan gelen su serpintisine masur kalıyor.

- Gidon üstündeki dörtlü, depo kapakları, telefon düğmelerinde arkadan led ışık olsa gece karanlığında yerleri belli olurdu.

- Gidon üzerinde cep telefonu müzik çalarını kontrol eden düğmenin olması kolaylık. Şarkı başlat/durdur/bir önceki-sonraki şarkı seçimleri yapılması hoş. Gel gelelim bir müddet sonra bu amaçla o düğme kullanılmıyor. Çünkü öncelikle cepteki aplikasyonu çalıştırıp, Bev400 e bağlanmak gerek. Bu düğme sis far açma/kapama veya orjinal arka çantayı açma vs amaçlar için opsiyonel olarak bırakılabilirdi. 

Bana göre artılar ;

- Metalik turuncu rengi çok ama çok şık. Her ortamda, havada ben buradayım diyor.

- Dengesi güzel. Virajlarda kontra verip, yatırmak güven veriyor. Adeta viraj ustası bir scooter.

- 400cc için gücü yerinde. Sıfırdan ve 80-110km/sa arası hız ivmelenmesi güzel.

- Gaz hassasiyeti çok güzel, en ufak harekete tepki veriyor.

- Frenler sanki durmayacak hissi veriyor ama dört parmak sıkınca sorunsuz duruyor.

- Motor üzerinde dik duruş enduro motor hissi veriyor. Yüksekte olmanızdan dolayı diğer araçlara yukarıdan bakıyorsunuz. 

- Kol, dirseklerin gidon üzerinde duruşu, açısı rahat. Dar dönüşlerde kolların kırılması, uzaması sorun teşkil etmiyor.

- Büyük çaptaki tekerlekler bozuk yolda konfor ve iyi bir tutuş sağlıyor.

- Gidon mesafesinin uzun olması hakimiyeti arttırıyor.

- Koltuk şekli, konforu memnun edici. Sürücü bel desteği gayet iyi.

- Sele altı bagaç aydınlatması yeterli. 

- Selenin ve depo kapağının düğme ile, bagaja ulaşmak için selenin tam doksan derece açılması kolaylık.

- Gece uzun ve kısa led farlar memnun edici.

- Motoru orta sehpaya alması çok kolay. Kuvvet istemiyor.

- Kadran rengini iki renk olarak değiştirmek farkındalık oluyor.

- Gidondaki mode düğmesi ile kadrandaki değerleri değiştirmek kolaylık.

- Motorun telefondaki bir aplikasyona bağlanması ve istatistik tutması vs bilgilendirici.

- Anahtarsız çalıştırma büyük kolaylık. 

- Akünün yeri ulaşılması bakımından kolay.

- Siyah plastiklerin, gidon düğmelerinin ham maddesi, sele kaplamasının cinsi, dikişleri ve işçiliği tartışmasız kaliteli.

- 40lt orjinal arka çantası çok şık, sağlam, kaliteli plastik bir malzemeden yapılmış. Bir adet tam kapalı kaskı sorunsuz alıyor ve ufak parçalar için yer kalıyor.

- Michelin City Grip 2 lastikler stok geliyor. 4 mevsim yol tutuşu memnun edici.

- Yakıt cimrisi. Size bağlı ama 4-4.5lt / 100km de tüketimi 400cc ye göre makul.

- Islak debriyaj olmasından dolayı gaz hassasiyeti çok memnun edici. Özellikle düşük devir kalkışlarda motor üzerinde titreme, kayış kaçırması yok.

Bugun (13 Mart 2025) ilk defa Bev400 ile Bodrum-Izmir uzun yolu yaptim. 250km, 2sa 30dak surdu. 30dk malum Izmir in cevre yolunda gecti 😟

https://tr.wikiloc.com/motorsikletcilik-rotalari/bodrum-izmir-204678785 

Yarin sabahta donus.

Biraz hizli yol aldigim uzun yol izlenimlerim ;
- On cam uzun ruzgar deflaktoru olmasina ragmen felaket ruzgar atiyor. Ozellikle yan taraflardan.
- Bu motorun guvenli surus hizi 110-120km/sa
- Virajda lastiklerin tutusu, motorun yatmasi harika, mukemmel otesi. Bodrum girisi cikisi bilenler bilir Guvercinlik virajlarini 110km hizda guven vererek aliyor.
- 140km sa hiz sonrasi stabilite asfalt ta on tekerin basmasi azaliyor, tutustaki eksiklik gidonun gezinmesi ile kendini bariz belli ediyor.
- 130km sa hizda giderken gazi acinca gidecegim diyor makine adeta 😁
- Ilk defa yaktigini gordum. Ortalamada 17.4km/litre gosterdi. 100km de 6lt lere yaklasti. 130km sa hiz sonrasi benzini emiyor.
- On ve arka amartusorler bariz sert. Bozuk yolda konfordan odun verirken, ben viraj motoruyum diyor.
- 170km durmadan gittim. Sele konforu gayet iyi. Popo ve bel az biraz acidi. Memnun edici.
- Motorun rengi ve cüssesi ufak olup seri, hizli olmasi diger araclarin cok ilgisini cekiyor.


Motosiklet Üzerinde Yaptığım Uygulamalar ;

- Yan ayaklık genişletme (Kaz ayağı)
Detaylar yakında burada...

- Ön maşa sis/çakar uygulaması
Detaylar yakında burada...

- Arka kedi gözü led/çakar uygulaması
Detaylar yakında burada...

- Sele altı ve topcase içi halıflex kaplama
Detaylar yakında burada...

- Ön cam arkası navigasyon/cep barı ve çakmaklık/usb şarj
Detaylar yakında burada...

- Sele altı ve topcase içi USB şarj
Detaylar yakında burada...

- Motosiklet brandası ve sele kılıfı
Detaylar yakında burada...

- Ayna kaldırma ve telefon tutucu bar
Detaylar yakında burada...

- Insta360 kamera montajı ve kullanımı
Detaylar yakında burada...

- Kadran koruma bantı
Detaylar yakında burada...

- Rüzgar deflaktörü
Detaylar yakında burada...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder