TCom-SC X2 (Çin işi) Intercom Hakkındaki Düşüncelerim

Bugüne kadar motosiklet kullanırken cep telefonum ile ilişkimi Samsung kulaklık ile sürdürdüm. Gerçi bundan sonrada bu şekilde devam edecek.


Bu kablolu kulaklık beni mutlu ediyor. Yanında gelen 2-3 farklı boydaki silikon her kulağa oturup, rahatsız etmiyor. Kask altında kulağa baskı yapmıyor. Ses kalitesi tatminkar. Hatta sesi açarsanız güm-güm, tıs-tıs bas ve tizleri hissediyorsunuz. En güzel yanı ise kulak tapacı gibi dış ortamdan gelen araç, korna seslerini işitebiliyorsunuz. LS2 kask kullanan bilir. Rüzgar adeta kask içinizde döner durur ve sizi rahatsız eder. Bu kulaklıklar sayesinde biraz olsun o rahatsız edici rüzgar sesinden kurtuldum. 
Gelen çağrıları düğme ile alabilir, sonlandırabilirsiniz. Telefondaki müzikleri dinlerken ses azaltma, çoğaltma, şarkı atlama, şarkı duraklama imkanınız da var. Kablo işi olmasından dolayı telefon BT 'unu açmıyorsunuz, telefon şarjı hemen bitmiyor.
Bu tarz kablolu bir kulaklık kullanmanın tek derdi. Motora binerken veya inerken biraz kablo ile mücadele ediyorsunuz. Cebin jack'ına tak-çıkar, kabloyu montun içinde sakla vs vs. Ama bir süre debriyaj+vites değiştirir gibi pratiklik kazanıyorsunuz. 


Gel zaman git zaman çevremdeki arkadaşlar "Bizde scooter kullanmak istiyoruz. Bize eğitim verir, tecrübelerini paylaşır mısın ?" yaklaşımları sonucunda Intercom set alma yoluna gittim. Arkadaş önümde yol alırken ben de kendi motosikletim ile arkasında onunla her daim iletişim halinde olacağım. Yapması gerekenler, hatalarını canlı-kanlı anlık olarak ona söyleyecektim.
AliExpress.com dan TCom-SC X2 çiftli intercom seti satın aldım. Ürünün fiyatından kalitesinin ne kadar olacağından emindim. Samsung kulaklık kalitesinde müzik dinletmeyeceğini biliyordum.
Ürün iki hafta içinde elime ulaştı. İlk testini eğitimde deneme şansım oldu. İzlenimlerimi sizinle paylaşmak istiyorum.
- Şarj süresi 2 saat
- Deşarj süresi 7.30 saat (devamlı intercom, telefon görüşmesi kullanmanız ve müzik, radyo dinlemeniz durumunda)
- Kulaklık ve mikrofon parçalarının montajı çok basit. Kask petlerinin altından kabloları geçiriyorsunuz. Kağıt gibi olan kulaklıkları yapıştırıyorsunuz, duck mikrofonu çene tarafınıza bırakıyorsunuz. O kadar yani.
Kulaklık ve mikrofon kablo uçları bir sokette birleşiyor. Bu soketi de intercom da tek bağlantı noktası olan mini-usb den daha ufak bir soket takıyorsunuz.
- Bu standart dışı mini-usb den küçük olan soketten ayrıca cihazları şarj yapabiliyorsunuz. Neden mini-usb yapmamışlar anlamış değilim. Şimdi uzun turlara gidersek yanımda bir de bu intercomların özel şarj kablolarını taşıma zorunluluğum olacak !!! Zaten kablo cehennemi içinde yüzüyordum.
- Intercomları birbirleri ile eşleştirmek, cep telefonu ile BT üzerinden tanıştırma faslı çok kolay. 2-3 düğme kombinasyonu ile basit.
- Cihaz üzerinde 3 düğme var. İkisi tuşlu switch diğeri radyo ayar düğmesi. Tüm fonksiyonları basit bir şekilde bu 3 düğme ile yapabiliyorsunuz. Başlarda karıştırılsa da zamanla alışıyorsunuz.
- Ses kalitesi berbat ötesi !!! Sesi sonuna kadar açıyorsunuz. 90km/sa ten sonra telefon görüşmesi yapmak imkansız. Diğer kişi ile görüşmek, sesini duymak, müzik, radyo dinlemek çok zor. Acaba dedim rüzgardan mı ? Rüzgarı az geçiren Nolan kaskımla da denedim. Nafile !!!
- Malum BT ile diğer intercom ve cep telefonu bağlantısı kurulduğundan cepte deşarj süresi kısalıyor.
- Araya bir viraj girmesin, diğer motosiklet görüş açısından çıksın; Ses kalitesi bozuluyor ve bir süre sonra bağlantı kopuyor.


Lakin sonuç olarak; 3 kuruşa 5 köfte alırsınız. 8 köfte vermezler mantık çerçevesi içinde bu ürünü sadece eğitimlerde kullanma kararı verdim. Zaten yol sürüş eğitimleri sırasında maks. hızımız 70-80km/sa lerde oluyor. Bu limitlerde seste bir kayıp olmuyor. 
Acemi, tecrübesiz birisi ile yol alırken onunla konuşmak, hatalarını söylemek, uyarmak, heyecan kat sayısını düşürmenin faydası çok büyük oluyor. O yüzden eğitimler harici tek başıma yol alırken bu sistemi kullanmayıp eski tas eski hamam usulü kablolu Samsung kulaklığım ile devam etme kararı aldım.

www.bodrumscooter.org/egitim

2 yorum:

  1. Kaliteli bir kask interkom alarak hem müzik dinlerken hem de eğitimlerde kullanabilirsiniz. Interphone marka kask interkomlar da kaliteli ürünler bulabilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Para var çare var devreye girerse kesinlikle mutlu edecek ürünler var. Ben farklı kasklar kullandığım için intercom entegre kaskları tercih etmiyorum.
      Eğer kaliteli bir intercom kullanılacak ise tek markayı geçerim. Scala Rider
      https://nastore.cardosystems.com/scala-rider-packtalk-duo-p214.aspx

      Sil