SYM Joymax mı, Yamaha Xmax mi ?

SYM Joymax 250i 'nin Yamaha Xmax 250'ye Göre Avantajları

Öncelikle şunu belirtmek istiyorum. Bu blogta Joymax hakkında yorumlar sahibi olduğum için şahsıma ait olup Xmax yorumları yine benim deneyimlerim ve çevremde kullanan arkadaşlardan doğru-yanlış işittiklerimden ibarettir. 
Xmax kötüdür, sakın almayın, paranızı çöpe atmayın, en iyisi Joymax tır tarzında bir ana fikre asla varmayın. Tüm yazılar kişisel görüşlerden ibarettir.
Bu parafı neden yazma ihtiyacı duydum ?
Abuk subuk, sataşma hatta küfür boyutuna uzayan Xmax sahipleri tarafından yorumlar alıyorum. Düzeysizlik seviyesindeki bu yorumları elbette yayınlamıyorum. 
Son olarak ayrıca şunu da belirtmek istiyorum. Yıllarca motosiklete binmek ile bilgi, deneyim ve tecrübe sahibi olunmaz.
Kendinize sorun.... Yılda ortalama kaç km. motosiklet sürüşü yapıyorsunuz ve sırf sahibi olduğunuz için kötü yanlarını gördüğünüz motosikletiniz için kendinizi kandırır mısınız ? 

1. Amortisörlerin Yumuşaklığı; Malum ülkemizde yamalı olmayan yol yok denecek kadar az. Asfalt kalitesi de belli. Hele ki kırsal bölgede scooter kullanacaksanız Joymax ın amortisör konforu bariz önde.
Bu konuda Xmax in avantajı ise eğer böbrek taşınız var ise doğal yollardan düşmesi kaçınılmaz.

2. Koltuk Tasarımı ve Konforu; Joymax ta koltuk alanı daha geniş. Poponuz yayılır bir şekilde oturuyor. Baldır içi kısımlarınız ise Xmax in koltuğuna göre daha şekilli oturuyor. Sürücü bel sırt dayama yeri ise daha yüksek ve boydan geniş. Ayni şekilde artçının oturacağı yerde de geniş bir alan mevcut. Bu konuda Xmax in tek avantajı, koltuk dikiş kalitesi daha iyi. Joymax uzun kullanımda dikişleri atıyor ama içeriden presli olması veya iç dikişlerinden dolayı sanırsam yine de açılma yapmıyor.

3. Oturuş Pozisyonu ve Ayak Mesafesi; Joymax ta geriye doğru kaykılıp esnek bir şekilde rahat sürüş yapabilirken Xmax te dik durumda kalmak zorunda kalıyorsunuz. Çünkü Joymax te gidon elcikleri içeriye doğru biraz açılı. Lakin Xmax te kütük gibi dik otururken Joymax te adeta yatağınızda yatıyor gibi sürüş yapıyorsunuz.
Bacak boyu ise elbette kişiye göre değişir ama ayaklarınızı uzatıp yaslanan kısımın en üstüne getirdiğinizde Joymax te tam oturuyor fakat Xmax te ayağınızın yarısı dışarıda kalıyor. Hoş dereden geçtiniz ve ayakkabılarınız ıslak ise kuruması bakımından avantaj.

4. Ayna Tasarımları ve Arka Görüş; Joymax'ı ilk kullanan aynalarından çok şikayetçi olur. Neden mi ? Arkamı göremiyorum. Evet doğru bu şikayeti bende yaptım ama zamanla alışıyorsun. Baktın alışamadın ufak kör nokta aynası monte et.
Joymax ta aynalar kafa granaj üzerinde monte edilmiş. Üzerinde led sinyal lambaları mevcut. Boyut olarak standart aynalara nazaran irice ve dikdörtgenimsi bir hattı var. Köşesine rahatlıkla kör nokta aynası yapıştırılabiliyor.
Arkanıza bakmak istediğinizde klasik motosikletlerdeki gidon aynaları gibi kafanızı hareket ettirmiyorsunuz. Sadece gözünüzü ufak bir kaydırma ile arkayı takip mümkün. Hatta ayna açısına bir nesne girdiğinde direk farkediyorsunuz. 
Ayna montaj noktası gidon elcikleri ile ayni hat üzerinde olmasından dolayı rüzgardan ve kışın soğuktan elinizin donmasını engelliyor.
Şehiriçi, aşırı trafikte, dar sokaklarda yol alırken aynaların içe veya dışarı katlanabilme şansı var. 
Bana göre Joymax teki aynaların tek dezavantajı; Aynalar katlı değilken motosikleti yan yatırırsanız aynayı granaja sabitleyen döküm parça kırılıyor. Bu parçanın yenisi 150TL, argon kaynağı ile onarılması 50-60TL civarında. Ayna set olarak ise 400TL/tek. Buna da şükür çünkü bir zamanlar ayna seti 750-800TL/tek civarlarında satılıyordu.
Joymax ta istenilirse orjinal aynalar sökülüp yerine sinyal lambaları takılır ve gidonda standart gidon aynası kullanılabilir. Yeri mevcut. Ben bir aylık, full eşyalı uzun turlara çıkarken bu şekilde yapıyorum.
Ama doğruya doğru, sezarın hakkını sezara vermek gerekirse Joymax i gösterende aynaları olduğu bir gerçek.
Xmax te ise standart piyasada 20-30TL ye satılan aynalardan mevcut. Oturuş pozisyonunda arkanıza bakmak için kafayı azda olsa çevirmeniz gerek. 
Motor yan yattı. Kırılmaz mı ? Elbette kırılabilir ama her yerden temin edebileceğiniz 30TL lik aynayı takın ve yolunuza devam edin.


5. Kadran Tasarımları ve Fonksiyonlar; Bu konuda Joymax in tek iyi yönü hız, devir, yakıt, hararet göstergelerinin ayrı ayrı analog olması ve gece çok hoş mavi ışıkla harika aydınlanması. Bunun dışında ufak bir dijital gösterge var. Bu göstergede saat, akü voltajı, toplam kilometre, sıfırlanabilir kilometre, uyarı sembolleri dışında başka bir nanede yok.
Xmax ise bu konuda açık ara önde. Tek kusuru (gerçi bu da tercihtir) göstergelerin dijital olması. Cam arkası kadran kısmı tasarımını ben gayet başarılı buluyorum. Yol bilgisayarında ise her türlü özellik misli ile var. Karmaşıklığı seven birisi için PS oynamak gibi birşey.

6. Cam Tasarımı ve Rüzgar Etkisi; Ön cam Joymax te adeta bir tasarım hatası. Bir kere kalitesi çok adi. 70-80km/sa üstü sallantı yapıyor. Onu geçtim; Rüzgar direk kaskın vizörü üstünde. 110-120km/sa lere gelince kaskınız rüzgarndan dolayı feci bir şekilde sarsılıyor. Rüzgar direk kaskınıza çarpıyor ve sersemliyorsunuz. Bu yüzden ben Joymax ta stok ön camı Givi nin 16cm daha uzun ve sert olan tur camı ile değiştirdim. Dünya varmış dedim.
Xmax te de stok cam ile rüzgar yiyorsunuz ama o rüzgar tam kask vizörü üstüne gelmiyor. (Bu durum bel-baş arası vücut ölçüsü ile değişiklik gösterebilir)

7. Aydınlatma; Joymax te ön aydınlatma Xmax e göre çok başarılı. Gece sürüşlerinde çoğu Xmax çi arkadaşım arkamdan yol alır ve farlarımın çok iyi olduğunu belirtmiştir.
Joymax te kısa ve uzunlarda iki far aktif yanar. Xmax te ise kısa larda tek, uzunlarda çift far devreye girer. Xmax te ayrıca nedenini bilmiyorum ama lambalar çok çabuk yanıyor. Değiştirmesi ise elini alttan uzat tarzında değil. Ön granaj komple çıkıyor. 
Joymax te ayrıca fabrika çıkışı sis farları bulunuyor. Bu farları yolda devreye alırsanız vay anam vay, değmeyin keyfinize. Geceleri gündüz yaparsınız.


8. Lastikler ve Yol Tutuşu; Xmax bu konuda bir tık önde. Çünkü fabrika çıkışlı çok başarılı bir lastik olan Michelin City Grip (CG) kullanıyor. Ne demiştik; Xmax şehir içi spor tarz bir motosiketler. Bu yüzden daha yumuşak, yağmurlu havalarda ve ıslak zeminde CG ler başarılı.
Joymax ise Maxxis Pro lastikler ile geliyor. Biraz sertimsi, ısınması zaman alıyor. Doğrusu ben 35bin km de iki takım Maxxis Pro eskittim. Bir şikayetimde olmadı. Son olarak CG taktırdım ve aşırı bir fark da göremedim. 


9. Yakıt Tüketimi; Hep tartışılır bu konu. Çok komiğime gider :)
"Seninkisi km. de kaç kuruş yakıyor ?" 
Arkadaşım bir kere ölçü birimi litre dir. Para konuşulmaz. Ayıptır bir kere :)
Yakıt tüketimini etkileyen bir çok faktör vardır;
- Sizin sürüş tarzınız-devir aralığınız

- Rüzgar durumu
- Yol durumu
- Kalkışlarda devir yükseltmeden, gaz hassasiyetiniz
- Lastik durumu ve hava basıncı
- Tekerlerde mekanik sürtünmeler, rulman durumları
- Sürüş ağırlığınız (yükünüz, artçınız)
- Topcase, yan çantaların mevcudiyeti
- Ön camın tur camı olması
- Hava filtresi temizliği
- Kullanılan yakıt kalitesi vs vs derken alır başını gider.
Yani bir kıssas yoktur. Ama şu bir gerçektir ki Joymax Xmax e göre yakıt cimrisidir. Ayni şartlarda atıyorum Joymax 3,3lt/100km harcarsa Xmax 3.6lt/100km harcar. 
Bu konuyu uzatmadan sonuca bağlarsak 250cc scoterler; sakin sürüşte ortalama 3,3-3,6lt/100km yakıt tüketimi oluken agrasif ve hızlı sürüşte bu değer 4-4,5lt/100km kadar çıkar.

10. Frenleme ve Hızlanma; Joymax ta arka fren combinedir (CB). Yani siz arkayı sıkarsanız ön frende %30 sıkılmış olur. 30-40km/sa hızlarda sadece arka fren kullanılabilir. Ama unutmamak gerekir ki motoru durduran her zaman ön frendir. İkisini ve doğru oranlarda sıkarak kullanmakta fayda var. Frenleme ve sıfırdan hızlanma olayında her iki motorda tecrübeliyim. Çok kez test ettim, farklı versiyonlarda frenlemeler denedim.
Frenlemede Joymax, hızlanmada Xmax diyorum. Ama şu da var. Joymax te tork daha fazla. Joymax ın son hızı daha fazla (bir not; Daelim S3 250 Advance Joymax ve Xmax i son hızda solluyor) ayrıca Joymax adeta bir yük motoru. Yük taşımada varyatör tozlanması sonucu özellikle Xmax te klasik sorun olan kalkışlarda silkelenme Joymax ta daha uzun kilometrelerde oluyor.
SYM Joymax 250i de ABS özelliği yok. Xmax in ABS 'li 250cc lik modelleri mevcut.

 
11. Sele Altı Bagaj; İkisinin de bagajları geniş ve uzun. İki tane tam kapalı kask alıyor. Sadece Joymax ın sele altı bagajı biraz daha derin ve iki kask arasına ufak bir sırt çantası girecek kadar yer kalıyor.
Joymax bagajına sığan çadır malzemeleri;
- İki kişilik çadır,
- İki kişilik şişme yatak ve yastık,
- Körüklü pompa,
- Polar battaniye, 
- Pike ve yatak/yastık nevresim takımı,
- Uyku tulumu,
- Çekiç, kazıklar, mandallar, yağmur için naylon örtü,
- Çadır aydınlatma lambaları ..... vs ufak şeyler
Size tavsiyem hafif çadır malzemelerinizi var ise topcase çantanıza yerleştirmeniz olacak. Daha ağırca olan malzemelerinizi sele altı bağaja yerleştiriniz.




Diğer Notlar : 
- Joymax fabrika çıkışlı sissy-bar ile gelmektedir. Xmax te ise opsiyonel olup ücreti (600TL civarı) hatırı sayılır pahalıdır.
- Joymax ta 12V çakmak çıkışı mevcutken Xmax te yoktur.
- Joymax ta sele altı bagaj aydınlatma lambası, zemin halı kaplı geliyor. Xmax te bu özellik mevcut değil.
- Joymax in kibar ve tasarım harikası olan egzozu yanında Xmax in sanki soba borusundan bir parça alınmış egzoz niyetine kullanılmış olması hayal kırıklığı.
- Joymax ta benzin depo kapağının üstünde kalorifer peteği mevcut. Radyatörün sıcaklığını buradan dışarı veriyor. İstenirse hava çıkışı düğme ile kapanabiliyor. Özellikle soğuk havalarda örtü ile kullanılması durumunda sıcak hava sayesinde ısınıyorsunuz.
- Joymax ta seramik silindirden dolayı hararet nedir unutursunuz. Hatta motorda radyatör soğutma fanı var mı yok mu bilemezsiniz. Çünkü genelde çalışmaz. Hararet göstergesi %50 ye gelir, az biraz üstüne çıkarsa hemen su seviyenizi kontrol edin. Xmax te ise hararet hep bir sorundur. Kullanıcı yakınmalardan biriside motorun aşırı ısınma neticesinde conta yakması (contayı yakanın nasıl ve ne şartlarda kullandığı, bakımlarını yaptı mı sorgulamak lazım). Radyatör fanı sesini her daim duyarsınız. Hatta motoru kontağı kapatmadan kill-switch ten durdurursanız bu radyatör sesi rahatsız edici boyuta gelebilir. İşin kötü yanı fan motoru çalışırken kontağı kapatınca fan da durur. Bu yüzden xmax kullanıcıları motor durunca eğer fan çalışıyorsa, kapanana kadar motoru rolantide bekletirler.

Bir ağabeyimin Facebook paylaşımı;


15 yorum:

  1. Çok açıklayıcı ve bilgilendirici yazı olmuş, teşekkürler, sym ye karar verdim...

    YanıtlayınSil
  2. xmax in bir de şu avantajı var: satması daha kolay.ayrıca joymax için parçaları pahalı diyorlar. ben yine de joymax alacağım ama sanırım :)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Joymax ın parçaları pahalı diye kati bir sonuca varılmaz. Xmax in de, joymax ında pahalı olan parçaları mevcut.
      Evet Xmax markası Yamaha dan dolayı belki daha çabuk satılıyor ama gerçekten scooter kullanacak, konfor arayan birisi Joymax alıyor.
      Çevremde 4-5 kişi var 3-5 aydır Xmax lerini satmaya çalışıyor. Ben yeni scooter alıp Joymax i satmaya karar verdikten bir hafta sonra satıldı. Satış şans yani ;)
      Teşekkürler.

      Sil
    2. 45 yaşında 25 senelik motosiklet kullanıcısı biriyim. Gs1200 yanına 15 gün önce Gümüldürde yazlıkta keyif gezileri yapmak için joymax250i aldım.Plaka ruhsat falan derken bir hafta kadar garajda yattı.Motoru üç gün önce garajdan çıkartıp hava biraz da güzel diyerek beş arkadaşımla birlikte yazlığa doğru gezmeğe çıktık. Arkadaşlarda ucuz çin malı motorlar var Mondial,Yuki falan. Menderese geldik yemek molası verdik çayımızı içip hemen yola çıktık. Motor 109 km geldi ve yol ortasında arıza lambasını yakarak stop etti. Basit kontrollerden sonra servis kitapçığını alıp birkaç servis aradım. Ama menderes bölgesine bakan servisi göremedim. Fabrikayı aradım ordan kitapçıkların eski olmasından dolayı menderes servislerinin yazmadığını söyleyerek bana numarayı verdiler. Aradım servis sağolsun çok kısa sürede geldi.Sökülmedik yerini bırakmadılar motorun. Sonuç olarak bobin yada beyin arızası olabileceğini,ellerinde parçanın olmadığını sökerek PTT KARGO ile çiğlideki fabrikaya göndereceklerini(bu arada menderes-çiğli arası 30 km)orada yapılacak test ve kontrol neticesinde parçayı göndereceklerini söylediler. Bu arada motoru benim kendi imkanlarımla bu dağ başından servise getirmem gerektiğini söylediler. Çağırdık bir kurtarıcı 200 tl verip götürdük motoru.Üç gün oldu daha parça fabrikaya ulaşmadı. Fabrikayı 29 kez aradıktan sonra bir netice elde edemeyip servis ile yaptığım görüşmede fabrikada da parça olmadığını çok mecbur olurlar ise oradaki bir motordan sökerek gönderebileceklerini öğrendim...

      ŞİMDİİİİİİİİİ;

      1.Sıfır motor alıp 109 km de çinli motorlarda hiçbirşey yokken yolda kalıp rezil olduğuma mı?
      2.Günümün zehir olmasına mı?
      3.Boşuna verdiğim 200 tl paraya mı?
      4.Ellerinde hiçbir parça bulunmamasından dolayı işyerleri dışında yolda kalan bir motora çözüm üretemeyen servislere mi?
      5.Ben para ödediğim malımı korkmadan servise bırakır iken bir bobini servisine güvenip bulunduramayan fabrikaya mı?
      6.Üç gün olmasına rağmen ben peşinde koşmadan tarafıma hiçbir bilgi verilmemesine mı?
      YANAYIM...
      Sonuç olarak o motorun işi bittiği an işi bittiği serviste kalacak ve satılacak...SYM benim için bitmiştir...

      Sil
    3. geçmiş olsun. motor bakımlı veya sıfır ise arıza şans olayı. Ben 3 sene kullandım. 2 kere 9binx2 Türkiye, bir kere 8bin km Yunanistan turu yaptım ve 45bin km de motoru sattım. Beni hiç üzmedi, hiç sorun çıkarmadı.

      Sil
    4. gerçekten sizin şanssızlığınızmış. eylül 2016 sıfır olarak aldığım 2015model joymax ile en son yapmış olduğum "Balıkesir Edremit - Erzurum- Rize - Karadeniz sahil yolu ile İstanbul- İzmir ve başlangıç noktam Balıkesir Edremit" yolu sonunda 17000 km ye yaklaştım. bırakın yolda kalmasını henüz küçük bir led ışık arızası dahi vermedi ve alırken çok araştırdığım xmax, dealim, xciting, joymax arasından iyikide joymax i tercih etmişim diye çok mutlu oluyorum. sürüş konforu açısından çok çok çok memnunum. dört gözle sym Türkiye'nin maxsym 500 yada cruisym 300 ü Türkiye'ye getirmesini bekliyorum.

      Sil
  3. emrah bey merhabalar.başlangıç scooter için sym gts 250 i kullanmamı önriyorlar.joymax ile farkı nedir gts250 nin acaba.birde başlangıçiçin uygunmu.antalya merkezden yazıyorum.selamlar

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. İlk defa motosiklete başlayacaklar için ben 100-150cc motosikletler öneririm.
      GTS ve Joymax arasında kasa haricinde bir fark yoktur. GTS nin artık TR de satışı yok. 200cc olarak Joyride ve 250cc olarak Joymax geliyor. Teşekkürler.

      Sil
  4. Allahın izniyle 3 güne bende 2016 7 binde Sym joymax alacam ilk maxiscooterım olacak inşallah pişman olmam

    YanıtlayınSil
  5. Selam Emrah bey,
    çok objektif bir kıyaslama olmuş, çok teşekkür ederim, özellikle senin tecrübelerine göre açıklamaların ve diğer formlardaki kullananların aktardıkları bilgilere ve bir iki yerde sym joymax250i , xmax250 ve kymco xciting 250i test etmem sonucunda joymax250i yi tercih ettim,21-04-2017'de Antalya'dan çok temiz kullanmış bir arkadaştan daha 6500 km de teslim aldığım joymax la, eşimle birlikte non-stop bodruma kadar geldik, çok rahat ve keyifli bir yolculuk oldu, ama işin kötüsü, eşimden bana düşmüyor :), tekrar tekrar sana teşekkürler, senin objektif yazıların'la, anlatımın'la sym joymax250i'yi tanıdım karar verdim, belki sizin turlara bizde katılırız...Allah'a emanet ol...

    YanıtlayınSil
  6. Emrah Bey Merhabalar,
    Öncelikle bende bir joymax sahibi olarak yazınızı çok beğendim. Sizden bir konuda yardım rica edicektim. Joymax model motorlara uygun aksesuarlar ile ilgili bir yazı veya kullandığınız aksesuarları gösteren fotoğrafları bizler ile paylaşabilir misiniz ? ( uygun olabilecek telefon tutucu, arka çanta demiri, hangi çanta daha kullanışlı, sisy barı sökmemiz gerekicek mi gibi... ) Yardımlarınızı rica eder, iyi günler dilerim.

    YanıtlayınSil
  7. joymax,gts evo,daelim s3,xmaxıda deneyen birisi olarak bana göre en konforlu motor forza300 dür.bir günde 933km yol yaptım.kesinlikle toto ağrısı yok.tur camı sayesinde rüzgar yemediğime çokta yorulmadım.eğer forza olmasaydı alacağım motor joymax veya gts evo olurdu.özellikle gts evonun konforu süper.xmax tam bir takoz motoru onu hala nası alıp kullanıyorlar şaşıyorum.forzayı seçmemdeki amaçta 6000kmde bir bakım aralığı uzun motor ömrü.yedek parçaları çoğu motora göre uygunçmalzeme kalıtesi mükemmel.konforu zaten mükemmel her yönü ile mükemmel bir scooter.vergi dilimi yüksek olmasa çok satardı.gerçi temmuzda 250 cc si gelecek.fiyat uygun olursa bayağı rağbet olur diye düşünüyorum.

    YanıtlayınSil
  8. merhaba benim bir sorum olacaktı sym joymax hala üretiliyor mu ve Türkiye'den çekildi diye bir söylenti var bilgini varmıdır.Ayrıca yazınız çok güzel olmuş çok sağ olun

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba
      Joymax yerine artık CuriSYM modeli var Türkiye'de. Ama bazı bayilerde EURO4 joymax kaldığını biliyorum.

      Sil
  9. Merhaba
    Yamaha r25 niyetim vardı sayenizde joymax sahibi olacağım sanırım
    Hem işe gidip gelmede hem de uzun yolda kullanma planlarımdan dolayı anlatimlarınızla fikir değiştirdim
    Saygılar

    YanıtlayınSil